Venta LW44 Plus

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Venta LW44 Plus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gjorna 16-12-2012
Geschreven voor: Venta LW44 Plus

Zo blijkt maar weer dat niet alles wat oud is ook vervangen hoeft te worden.
Eenvoudig, degelijk en effectief, dat is wat mij betreft de samenvatting.
Zoek niet verder als je een luchtbevochtiger/-reiniger nodig hebt. Wij hebben een kamer van ruim 50m2 en het apparaat alleen dag en nacht op stand 1. De luchtvochtigheid blijft gemakkelijk tussen 40 en 60 graden, wat ook de bedoeling is. Top!
Eén minpuntje....echt mooi is het apparaat niet. Maar ja, Duits he....

Floris Haak 27-06-2012
Geschreven voor: Venta LW44 Plus

Gedurende een aantal maanden gebruikt in de woonkamer 40m2, vanwege kieren in het parket en ter bescherming van de piano. We hoopten ook op wat minder hooikoortsklachten (prikkende ogen, mogelijk door huisstofmijt).

* Ik heb geen ervaring met andere bevochtigers, maar verdampen zonder te verhitten en zonder druppels te maken lijkt me zinvol. Daarnaast is een groot reservoir nodig, want anders kan de capaciteit van het apparaat nooit voldoende zijn. Dit appraat verdampt minstens 4 liter per dag (afhankelijk van de stand), dus de luchtvochtigheid in huis moet wel omhooggaan. Op onze hygrometers (onbetrouwbaar) is dat echter niet terug te zien. Moet dus dagelijks bijgevuld worden.
* Stand 1 en 2 zijn qua geluid goed te doen, stand 3 is wel lawaaiig.
* Ondanks gebruik van de geadviseerde vloeistoffen wel kalkafzetting en enige algengroei in het apparaat. De intensieve reiniging na een half jaar lijkt me dus wel zinvol, maar kreeg niet alle kalk weg. Geen idee of dat schadelijk is.
* In het apparaat hoopt wel stof op. Niet makkelijk met stofzuiger te reinigen (zeker omdat je de rotorbladen etc niet wilt beschadigen). De roterende schijven, de overbrenging en de ventilator zijn m.i. kwetsbaar (zoals in zoveel huishoudelijke apparatuur)

Joop45 15-05-2012
Geschreven voor: Venta LW44 Plus

Na wat speurwerk op het Internet kwam ik terecht bij de Venta LW 44 Plus. Een keuze waar ik geen moment spijt van heb gehad. Al bij het uitpakken bleek de degelijke Duitse kwaliteit. Wij gebruiken het apparaat in een ruimte van ruim 40 m2 en over het algemeen is stand 2 voldoende en daarbij is het geluid zeer acceptabel. Ook het vullen en het onderhoud is eenvoudig. Je kunt aan alles merken dat dit een beproefd apparaat is dat al jaren op de markt is. Een absolute aanrader.

Pier_g 11-12-2011
Geschreven voor: Venta LW44 Plus

De luchtvochtigheid in onze woning zat geregeld rond de 29%. Vanwege onze houten vloer hebben we een luchtbevochtiger aangeschaft. We hebben gekozen voor dit model vanwege positieve reviews over het geluidsnivo. Onze ervaring is inderdaad dat dit model weinig geluid maakt. TV hoeft echt niet harder. De luchtvochtigheid is snel gestegen en varieert nu tussen de 42 en 52%. De ruimte is ongeveer 30 m2, maar regelmatig staat de deur open richting (koude) hal. Ik heb het apparaat nu 1 keer schoongemaakt en dat is eenvoudig te doen. Bijvullen kan eenvoudig door de bovenzijde eraf te pakken. Uit andere reviews heb ik gelezen dat een luchtwasser ook veel stof uit de lucht haalt. Dat heb ik (nog) niet gemerkt. Apparaat was nog schoon na 2 weken werken.

Over de degelijkheid valt nog weinig te zeggen. Het ziet er allemaal wel solide uit.

Tot nu toe zijn we blij met de aanschaf en dat mag ook wel want het is wel een prijzig apparaat.

ventaad 13-06-2011
Geschreven voor: Venta LW44 Plus

Bij het stofzuigen sprongen de vonken van de zuigbuis.
Ik had last van veel hoesten, droge huid en droge schrijnende ogen.
Na controle met verschillende hygrometers bleek al snel dat er een vochtigheid van gemiddeld 20% in mijn huis was.

Heb verschillende (goedkope) bevochtigers uitgeprobeerd maar de witte stof op de meubelen en/of overbevochtiging liet mij de apparaten terug bezorgen. Ook het reinigingen viel mij erg tegen.

Inmiddels is mijn keuze gevallen op de Venta LW44 PLUS versie. (koudwaterverdamper)
Deze luchtbevochtiger / luchtwasser heb ik 5 weken in gebruik en ben zeer enthousiast!
Hij gaat dus ook niet meer weg.

Mijn ruimte is ongeveer 175m³ (woonkamer + slaapkamerdeur open).

De eerste dag heb ik hem vol laten draaien op stand 3, tweede en derde dag op stand 2.
De derde dag stond mijn meters op 51%
Daarna draait de LW44 plus alleen nog maar op stand 1.

De bevochtiger draait bij mij continu. (gebruikt slechts 8 watt).
De vochtafgifte is op natuurlijke basis dus er wordt niet geblazen en/of gespoten.

In stand 1 is het muisstil.
In stand 2 hoor ik de ventilator zacht maar is niet storend.
In stand 3 is de ventilator duidelijker te horen en te vergelijken met een gewone luchtventilator in hoge stand.

Het schoonmaken van de LW44 plus is werkelijk heel erg simpel.
Er zijn geen filters aanwezig. Het waterbad is de filter.
Beetje afspoelen, schoon water er in met een scheutje hygiëne middel en klaar is K….
Voor 14 dagen geen omkijken meer naar, behalve het bijvullen van kraanwater om de 2 a 3 dagen.

De LW44 plus schakelt uit als het waterniveau te laag is.
De werking van het hygiëne middel blijft behouden in de het restwater.

Een fles hygiëne middel (500 ml) heeft een inhoud voor 7 keer (= 3.5 maanden) en kost ongeveer € 16,50 per fles.
Dit zijn de enige kosten op de ontkalking na. (per half jaar). Een fles ontkalking van Venta kost € 9,00.

Pas op bij aanschaf want hier en daar heb ik ze in winkels gezien maar dan de oude versie LW44.
Bij mij hebben de verkopers het niet vermeld en de prijzen lagen ongeveer gelijk met de nieuwe Plus versie.

Ik heb die van mij aangeschaft bij Airsain.
Koste mij € 349,00 inclusief verzendkosten.
Van wegen actie kreeg ik er wieltjes bij en een elektronische hygrometer/thermometer.

Bij Redcoon wordt de LW44 goedkoper aangeboden maar zonder verzendkosten, wieltjes en kado.
Het is dus persoonlijk want misschien heeft U de wieltjes niet nodig!

De Venta LW44 PLUS is misschien niet goedkoop maar zijn geld wel waard.
Want het werkt goed en heb zelfs veel minder stof in de kamer door het lucht wassysteem.
Het geheel ziet er eenvoudig en stevig uit.

Wat mij betreft..... een aanrader en de beste keuze.

Koninkje 20-03-2011
Geschreven voor: Venta LW44 Plus

Wij hebben een nieuwbouw woning en hadden een relatieve luchtvochtigheid van ca 25%.

Mijn vriendin en ik konden elkaar in de winter amper aanraken of de vonken sprongen eraf, dit doen ze nu nog wel, maar nu doet het geen pijn.

Tevens begon ons nieuwe parket scheuren en barsten te vertonen.

Wij hebben de Venta LW44 Plus aangeschaft.

Deze heeft drie dagen continue aangestaan. 's nachts op stand drie en overdag als we aanwezig zijn op stand 1.

De luchtvochtigheid was na drie dagen al 49%.
Nu hebben we de bevochtiger de hele dag aanstaan op stand 1 en blijft de kamer netjes op ca 48%.

Onze kamer is ca. 170m³

Het geluidsniveau op stand 1 is bijna niet waarneembaar, zeker niet als de radio of TV ook nog eens aanstaat.

Op stand 2 of drie neemt het geluidsniveau wel behoorlijk toe, maar daar zetten we hem dan overdag tijdens werken of 's avonds tijdens het slapen op.

We hebben beduidend minder stof in de kamer.

Ook hebben we geen last van kalk aanslag, zoals we bij onze vorige bevochtiger hadden.

Wij hebben namelijk in de eerste instantie een Fysics-FC27 gekocht ivm de prijs. Deze was €69,00.

Echter na twee defecte exemplaren, hebben we een Venta LW-44 plus gekocht bij Redcoon. €315,-

Deze was dan wel beduidend duurder, maar hij was het geld meer dan waard.

arendonk 05-02-2011
Geschreven voor: Venta LW44 Plus

Na lange tijd last gehad te hebben van droge ogen, hoofdpijn, niezen en statische schokken in huis kwam ik er achter dat de luchtvochtigheid in huis onder de 20% was.
Ik ben gaan zoeken naar een luchtbevochtiger. Het aanbod is groot en de prijzen lopen uiteen.
Uiteindelijk heb ik een kleinere versie van de Venta geleend van mijn overbuurman (LW14) en die heb ik getest. Na een paar dagen was de luchtvochtigheid naar 45% en waren de klachten vrijwel weg. Ik heb vervolgens zelf een Venta LW44 gekocht, die beter berekend is op het woonoppervlak dan de geleende LW14.
Ik heb hem nu een paar dagen in huis en de vochtigheid zit nu tussen de 50% en 55%: perfect.
Hij verdampt ongeveer 3-4 liter per 24 uur. Op de laagste 2 standen hoor hem vrijwel niet. De hoogste stand hoor je wel flink blazen. Die stand gebruik ik 's nachts of overdag als ik aan het werk ben.
Grote voordeel van de Venta is dat er geen dure filters inzitten die vervangen moeten worden of vol bacterien en schimmels gaan zitten. Het zijn plastic schijven die je gemakkelijk kun afspoelen.
Daarnaast stopt de Venta met bevochtigen als de lucht vochtig genoeg is in tegenstelling tot sommige bevochtigers met een nevelkanon waar geen hygrostaat op zit. Die nevelkanonnen gooien er tevens een hoop kalkstof uit en dat valt overal in huis op je meubels. Een ander minpunt is dat de kalk zorgt voor verstopping van het apparaat.
Naast bevochtigen, reinigt de Venta ook de lucht. In 1e instantie dacht ik dat dat wel mee zou vallen, maar na een paar dagen zat er al wat grijze troep in de bak. Ook kook en bakluchtjes worden door de Venta weggewerkt.
Het gebruik is zeer eenvoudig. Je hoeft alleen water in de bak te doen en 1x per 2 weken ong 100 ml. van een speciaal goedje wat voorkomt dat er bacteriegroei ontstaat in de bak. Daarnaast zorgt het ervoor dat de oppervlaktespanning wordt verlaagd en de Venta beter vocht kan verdampen.
Het apparaat is goed schoon te maken en zit eenvoudig en degelijk in elkaar. Er zit 2 jaar garantie op.

Ik ben er zeer tevreden mee; ik had dit apparaat jaren eerder moeten kopen!

renver20102010 12-12-2010
Geschreven voor: Venta LW44 Plus

Ik heb onlangs de LW44 plus aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Omdat wij in ons huis veel last hebben van lage luchtvochtigheid (nieuwbouwwoning, houten meubels en vloer) draait hij bij ons 90% van de tijd op volle kracht.
Vreemd genoeg leek hij de eerste 2 weken het minder te doen dan nu, alsof hij nog moest inwerken. De eerste 2 weken duurde het een week voordat hij de bak leeg had, maar nu moeten we hem iedere 3 / 4 dagen bijvullen.
Luchtvochtigheid houdt hij netjes tussen de 35%/45% (als het vriest buiten is er haast niet tegenaan te bevochtigen)

Geluidsniveau is op stand 1 niet te horen. Stand 2 is wel te horen maar niet hinderlijk. Stand 3 maakt wel wat lawaai, dus daar staat hij 's nachts en overdag op.

Kortom, tevreden gebruiker.